Millaista elämää nobelkirjailija William Faulkner tarkoitti puhuessaan: "raapaisusta unohduksen kasvoihin"?

Kysytty

Millaista elämää nobelkirjailija William Faulkner
tarkoitti puhuessaan: "raapaisusta unohduksen
kasvoihin"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Puhuessaan "raapaisusta unohduksen kasvoihin" Faulkner tarkoitti kirjailijan työtä. Kirjailija haluaa jättää itsestään/elämästään merkin jälkipolville.

"Really the writer doesn't want success. . . . He knows he has a short span of life, that the day will come when he must pass through the wall of oblivion, and he wants to leave a scratch on that wall — Kilroy was here — that someone a hundred, or a thousand years later will see." (William Faulkner)

Kirjailija ei oikeastaan halua menestystä. Hän tietää, että hänen elinaikansa on lyhyt, ja että aika, jolloin hänen täytyy kulkea "unohduksen seinän" läpi, tulee pian. Kirjailija haluaa "raapaista" tätä seinää ja jättää siihen itsestään merkin, jotta joku satojen tai tuhansienkin vuosien jälkeen voi sen nähdä. (Oma suomennos).

http://www.inform.umd.edu/IAW/LanguageSkills/35figures.html
http://www.s-t.com/daily/09-97/09-07-97/l01ae241.htm