Minulla olisi seuraavanlainen täsmäkysymys: Ehtisikö joku jossakin kirjastossa katsoa, sisältyykö seuraavan kirjan Thatcher-osuutteen Hyvät, pahat ja rohkeat :…

Kysytty

Hei!

Minulla olisi seuraavanlainen täsmäkysymys:

Ehtisikö joku jossakin kirjastossa katsoa, sisältyykö seuraavan kirjan Thatcher-osuutteen

Hyvät, pahat ja rohkeat : historian merkkihenkilöiden elämäntarinoita / Pertti Rajala
Rajala, Pertti Helsinki : Avain, 2013

mitään seuraavan sitaatin kaltaista suomennettuna: "European nations are the product of history, while America is the product of philosophy."

Muualta ei tarvitse etsiä, sillä kysymys on jo ollut osa isompaa tiedusteluani, joka selvitettiin Pasilassa, eikä käännöstä löydetty.

Olisin kiinnostunut myös tietämään, onko kirjassa noin muutenkaan sitaatteja keltään, joiden elämästä kirjassa kerrotaan. Jos olisi, laittaisin kirjan hankittavaksi tänne meille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisessä kirjassa ei valitettavasti ole kaipaamaasi sitaattia, vaikka siellä on muutamia poimintoja Thatcherin puheista. Muutama muu ulkopoliittinen lausahdus mainitaan kyllä ja tekstissä kerrotaan Thatcherin suhteesta Yhdysvaltoihin.

Rajalan kirjassa on pikaisen selailun perusteella sitaatteja suurin piirtein kaikilta merkkihenkilöiltä, joista kirjassa kerrotaan.