Onko talvisota/kaukopartio/Suomi-Neuvostoliitto sota 1940-1945 kirjoja saatavana Englannin kielellä.

Kysytty

Onko talvisota/kaukopartio/Suomi-Neuvostoliitto sota 1940-1945 kirjoja saatavana Englannin kielellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varsinkin talvisodasta on kirjoitettu tai käännetty englanniksi useitakin kirjoja. Alla on lähinnä uudempia tietokirjoja aiheesta. Lisää löytyy esimerkiksi finna.fi-palvelusta hakemalla hakusanoilla talvisota ja jatkosota sekä rajaamalla kieleksi englannin ja aineistotyypiksi kirjan.

Campbell, David. Soviet Soldier versus Finnish Soldier: The Continuation War 1941 - 45. Osprey, 2020.

Edwards, Robert. White Death: Russia's War on Finland, 1939 - 40. Weidenfeld & Nicolson, 2006.

Jowett, Philip. Finland at War 1939 - 45. Osprey, 2006.

Kinnunen, Tiina & Kivimäki, Ville (toim.). Finland in World War II: History, Memory, Interpretations. Brill, 2012.

Lunde, Henrik O. Finland's War of Choice: The Unitidy Coalition of a Democracy and a Dictatorship in World War II. Casemate, 2011.

Nenye, Vesa, Munter, Peter & Wirtanen, Toni. Finland at War: The Winter War 1939 - 40. Osprey, 2015.

Nenye, Vesa, Munter, Peter & Wirtanen, Toni. Finland at War: The Continuation and Lapland Wars 1941 - 45. Osprey, 2016.

Saarelainen, Tapio. The White Sniper: Simo Häyhä. Casemate Books, 2016.

Sander, Gordon F. The Hundred Day Winter War: Finland's Gallant Stand Against Soviet Army. University Press of Kansas, 2013.

Simon, John. Strangers in a Strange Land: How One Country's Jews Fought an Unwinnable War alongside Nazi Troops... and Survived. Hamilton Books, 2019.

Trotter, William R. A Frozen Hell: The Russo-Finnish Winter War of 1939 - 1940. Algonquin Books of Chapel Hill, 1991.

Sotia käsittelevistä kaunokirjallisten teoksien käännöksistä tunnetuimmat ovat Väinö Linnan Unknown Soldiers (käännös Liesl Yamaguchi, Penguin Classics, 2015) ja Antti Tuurin The Winter War (käännös Richard Impola, Aspasia Books, 2003).