Otsikko
Onko taidemaalari Alice Kairasta (1913–2006) kirjoitettu elämäkertaa? Tai löytyykö hänen elämästään muuten jonkinlaista kirjoitettua dokumenttia? Kiitos…

Kysytty

Onko taidemaalari Alice Kairasta (1913–2006) kirjoitettu elämäkertaa? Tai löytyykö hänen elämästään muuten jonkinlaista kirjoitettua dokumenttia? Kiitos etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Leena Laulajaisen kirja Alice Kairan maailma (Otava, 1987) sisältää taiteilijan suullisesta kertomuksesta taltioidun elämäkertaosion "Elämäni on ollut taiteeni käyttövoima". Tämä lienee laajin saatavilla oleva kirjallinen dokumentti Kairan elämästä.