Otsikko
Onko Selim Soldanilta luetteloa hänen maalauksistaan? Minulla on kolme hänen tauluaan. 1932, Paris 1939 ja 1943 signeratut.

Kysytty

Onko Selim Soldanilta luetteloa hänen maalauksistaan? Minulla on kolme hänen tauluaan. 1932, Paris 1939 ja 1943 signeratut.

Vastaus

Vastattu

Tein haun kyseisen taiteiljan nimellä Kansallisgallerian Kirjav@-tietokannasta. Tietokannasta löytyi 61 viitettä näyttelyjulkaisuista tai teoslutteloista koskien näyttelyitä, joihin Selim Soldan on osallistunut. Teosluetteloja voinee tutkia Ateneumin tutkijakirjastossa. Ateneumin tutkijakirjaston sivuilla kerrotaan: "Kirjasto on avoinna ajanvarauksella tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9–16. Aineistotilaukset ja mikrofilmilukulaitteen varaus on hyvä tehdä hyvissä ajoin etukäteen. Tiedustele ja tilaa aineistoa ja varaa käyntiaika sähköpostitse tutkimus(at)kansallisgalleria.fi." Tällä hetkellä kirjasto on kuitenkin kiinni 8.1.2024 asti.

Lähteet:

Kansallisgalleria. Arkiston ja kirjaston tietopalvelu. https://www.kansallisgalleria.fi/fi/arkiston-ja-kirjaston-tietopalvelu.

Kirjava.fng.fi. https://kirjava.fng.fi/