Onko Shostakovitsin valssia numero 2 (Kulan sovitus) sanoitettu suomeksi?

Kysytty

Hei! Onko Shostakovitsin valssia numero 2 (Kulan sovitus) sanoitettu suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dmitri Šostakovitšin tuotanto sisältää monta kymmentä valssia, mutta mitä ilmeisimmin kysyjä tarkoittaa ns. toisen jazz-sarjan kahdesta valssista jälkimmäistä (sarjassa sen numero on 7). Meillä kirjastoissa tämä osa löytyisi nimellä "Sarjat, kamariork., nro 1. Nro 7, Vals II].

Richard Kula on ainakin tehnyt tästä valssista pianosovituksen, mutta mitään viitettä siitä, että joku täällä Suomessa olisi tähän pianoversioon tehnyt laulumelodian ja siihen suomenkieliset sanat, ei ainakaan Viola-tietokannan perusteella ole.

Etsintää voisi helpottaa, jos kysyjällä olisi kertoa syy siihen, miksi hän tällaista lauluversiota kyselee. Kaikkia sovituksia ei luonnollisestikaan julkaista, vaan niitä saatetaan esittää elävissä konserteissa, jolloin niistä ei jää tietoverkkoon minkäänlaista jälkeä.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

8 ääntä

Kommentit

on sanat suomeksi, koska olen sellaiset kirjoittanut. On parhaillaan sovitettavana. Jos haluat ne, ota yhteyttä.

p.s. Heikki Poroilalla on sähköpostiosoitteeni. Tepa

Valssi numero 2 on sanoitettu suomen kielellä ja sovitettu (transponoitu) lauluversioon. Siitä tuli Häävalssi nimeltään ja sopii kyllä moneen tarkoitukseen. Ota vain yhteyttä!

sekakuorosovituksena tätä saa Kansalliskirjastosta (Viola) suomeksi sanoitettuna lisänimellä Häävalssi, myös minulta terttu.heikkila2@luukku.com

Haluaisin kuunnella Valssi numero 2. suomen kielellä.
Onko se mahdollisesti kuultavissa jostakin 'netin' kautta?