Onko sarjakuvia, joissa käytetään viittomakieltä tarjolla kirjastossa? Tai animea?

Kysytty

Onko sarjakuvia, joissa käytetään viittomakieltä tarjolla kirjastossa? Tai animea?

Vastaus

Vastattu

Mangaa löytyisi englanniksi:

suu Morishita ; translation: Christine Dashiell.:A sign of affection Helmet

Kuvallista aineistoa on eri formaateissa, muttei animea. Helmet

Finna-haku löytää hieman runsaammin aineistoa. mm. Tuulia Riikosen opinnäyteen Viittomakieli sarjakuvassa : Keinoja suomalaista viittomakieltä käyttävien sarjakuvahahmojen kuvaamiseen Finna.fi

Sarjakuvia löytyy esim. Hodson, Len Every picture tells a story : cartoon book : deaf history and culture  Finna

Animea ei valitettavasti sielläkään löydy.