Onko pk-seudun kirjastoissa vielä maskipakko? Ennen maskittomille huomautettiin asiasta, mutta ei enää.

Kysytty

Onko pk-seudun kirjastoissa vielä maskipakko?
Ennen maskittomille huomautettiin asiasta, mutta ei enää.

Vastaus

Vastattu

Pääkaupunkiseudun kirjastoissa ei ole maskipakkoa, mutta maskin käyttämistä suositellaan edelleen vahvasti Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ohjeistuksen mukaisesti. Se, huomautetaanko asiakkaita maskin käytöstä riippuu kirjastosta, eikä siihen ole yhtenäistä linjausta.

Lisätietoa pääkaupunkiseudulla (ja muualla Uudellamaalla) voimassaolevista rajoituksista ja suosituksista löytyy HUS:in sivuilta:

https://www.hus.fi/ajankohtaista/koronavirus-covid-19/koronavirusepidem…