Onko olemassa sellaista joululaulukirjaa, jossa olisi kerrottu myös laulujen taustaa?

Kysytty

Onko olemassa sellaista joululaulukirjaa, jossa olisi kerrottu myös laulujen taustaa?

Vastaus

Vastattu

Reijo Pajamo on tehnyt kaksikin tällaista julkaisua, joiden sisältö on seuraava :

Laaja Suomessa laulettujen joulunajan virsien ja joululaulujen kokoelma, niiden syntyhistoriaa, tiedot sanoittajista ja säveltäjistä. Joululauluista yksinkertaiset melodianuotinnokset ja sointumerkit, laulut tekstissä alkusanojen mukaan. Lähdeluettelo, henkilöhakemisto ja hakemistot säveltäjistä ja runoilijoista

TEKIJÄ    Pajamo, Reijo
TEOS    Joululaulujen kertomaa / Reijo Pajamo ; kuv. Rudolf Koivu ja Martta Wendelin
PAINOS    Toinen painos, 2011
Julkaisutiedot    Vantaa : Reijo Pajamo ja Repale-Kustannus, c2011

TEKIJÄ    Pajamo, Reijo
TEOS    Taas kaikki kauniit muistot : Joululaulujen taustat ja tarinat ; [toimitustyö: Riitta Suomalainen ; piirrokset: Venny Soldan-Brofeldt]
PAINOS    2. painos 1984
Julkaisutiedot    Porvoo ; Helsinki ; Juva : WSOY, 1982