Otsikko
Onko olemassa kirjallisuutta tms. tietokoneavusteisesta kuntoutuksesta liittyen aivovammaisten lähinnä aikuisten kuntoutukseen?

Kysytty

Onko olemassa kirjallisuutta tms. tietokoneavusteisesta kuntoutuksesta liittyen aivovammaisten lähinnä aikuisten kuntoutukseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toimintaterapeutti-lehden numero 1997:5 on tietokoneavusteisen kuntoutuksen teemanumero.
Lehti sisältää mm. artikkelin: Meinander, Monika: Tietotekniikan sovelluksia aivovauriopotilaiden
kuntoutuksessa (sivut 9-11).
Uusi elektroniikka-lehti 1988:17 (sivut 10-11) sisältää artikkelin: Salmela, Jarmo: Kuntoutuksessa teknologia on apuväline.
Suomen kuvalehti 1985:3 (sivut 52-54) sisältää artikkelin: Jäämeri, Hannele: Tietokone voi auttaa kun puhe ei suju.
Näistä kahdesta viimeisestä artikkelista saatte tietoa tietokonepohjaisen kuntoutuksen alkuvaiheista.

Aiheesta löytyi kirja: Sillalla, puhetta tukevan ja korvaavan kommunikaation sekä tietokoneavusteisen opetuksen ja kuntoutuksen seminaari. Helsinki 1999.

Opinnäyte aiheesta: Korva, Asta: Afaatikon nimeämisvaikeuden tietokoneavusteinen kuntoutus. Helsinki 2000. Pro gradu-työ. Helsingin yliopisto. Fonetiikan laitos.

Lahden kaupunginkirjastossa ei ole Asta Korvan opinnäytettä, eikä myöskään kirjaa Sillalla. Jos haluatte kaukolainata nämä kirjat, ottakaa yhteys pääkirjaston aikuistenosaston tietopalveluun.