Vanhusten viriketoiminta/musiikki

Kysytty

Vanhusten viriketoiminta/musiikki

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ymmärsin teidän haluavan tietoa musiikkia sisältävästä vanhusten viriketoiminnasta.
Näistä alla olevista voisi päästä liikkeelle. Numerointi on tarkoitettu helpottamaan lukemista, ei arvottamista varten:

1. (Tätä saa pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista)
Adolfson, Britt-Marie: Sano se laulaen : Vanhusten huollon ja palvelukeskusten musiikkiterapeuttiseen toimintaan / Kehitysvammaliitto, 1994
laulunopas (43 s.) ; 31 cm
ISBN 951-580-076-5

2.(Tätä saa pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista)
Musiikkiterapian monet kasvot / (toim.) Jaakko Erkkilä & Kimmo Lehtonen
JULKTIEDOT [Jyväskylä] : [Suomen musiikkiterapiayhdistys], 1999
ULKOASU 398, [1] s. : kuv., nuott. ; 23 cm
STAND NRO 952-91-0827-3 (nid.)

3. (Tämän saanee kaukolainattua oman kirjaston kautta)
Musiikkikäsikynkkä-käsikirja : vanhempien ja lasten yhteinen harrastus : kasvatuksellinen kuntoutusryhmä / Kyllikki Kerola ... [et al.] ; kuvitus: Rita-Marie Kharibi. Joensuu : Honkalampi-säätiö, kliininen tutkimus- ja kuntoutusyksikkö, 2006.
48 s. SARJA Honkalampi-säätiön julkaisusarja, ISSN 1237-8232 ; nro 28. ISBN 952-5028-28-3 (rengaskirja).

4. (Tämän saanee kaukolainattua oman kirjaston kautta)
The handbook of music therapy / edited by Leslie Bunt and Sarah Hoskyns
Julkaistu: Hove [England] : Brunner-Routledge New York , 2002
Ulkoasu: xix, 357 p. : ill., music ; 24 cm
Sisältö: Sisältää mm. artikkelit: Setting the scene ; Practicalities and basic principles of music theraphy ; First meetings with four music therapists ; Beginning the clinical journey ; The professional music therapist / Leslie Bunt, Sarah Hoskyns ; Suzanna’s story: music theraphy with a pre-school child ; Some reflections on music theraphy research: an example of collaborative enquiry ; Transformation, Ovid and Guided imagery and music (GIM) / Leslie Bunt ; "Hullo object! I destroyed you!" / Sandra Brown ; Music theraphy with adults with learning disabilities / Tessa Watson ; Music theraphy and neurology / Cathy Durham ; Music theraphy in forensic psychiatry: a case study with musical commentary / Ann Sloboda, Richard Bolton ; Musical narratives in musical theraphy treatment for dementia / Helen Odell-Miller ; Evolving a capacity for wondering: the development of observation and listening skills / Sarah Hoskyns ; Developing the musical journey / Jualian Raphael, Leslie Bunt, Sarah Hoskyns
Bibliografia: IIncludes bibliographical references (p. [328]-342) and indexes
Aineisto: kirja
Teoksen kieli: eng
ISBN: 0-415-15708-0 (pbk.)

5. (Tämän saanee kaukolainattua oman kirjaston kautta)
Karesoja, Merja
Nimeke: Muistojen bulevardi - musiikkiterapia voimavarana geriatristen pitkäaikaissairaiden hoidossa : tutkielma suljetun geriatrisen musiikkiterapiaryhmän toiminnasta Koskelan sairaalassa / Merja Karesoja
Julkaistu: [Turku] , 1999
Ulkoasu: 77, [4] lehteä
Opinnäyte: Pro gradu -työ : Turun yliopisto , musiikkitiede

6.(Tämän saanee kaukolainattua oman kirjaston kautta)
Tekijät: Pärsi, Anni
Nimeke: Mummomuskaria Ukkokodissa : musiikkikerhon toiminta Kuopion Ukkokodissa syksyllä 1997 / Anni Pätsi
Julkaistu: Kuopio : Sibelius-Akatemia , 1999
Ulkoasu: 41 [6] lehteä : kuv.
Huomautus: Kirjallinen työ
Opinnäyte: Lopputyö : Sibelius-Akatemia , Kirkkomusiikin osasto

Artikkeliviitteitä, tarkista Helmetistä onko lehtinumero jossain kirjastossa + varaa lehtinumero itsellesi:

[ Viitelista ]

Seuraava tietue taaksepäin Tietue 1 / 5 tietueesta Seuraava tietue eteenpäin

Tekijä Jukkola, Risto
Nimeke Musiikkiterapia : kokemuksia vanhustyössä
Aikakauslehti Vanhustyö
ISSN 0358-7304
Vu/nro/sivu 1996 ; 6 ; 14-19
YKL 59.56 ; 37.232
UDK 615.8 ; 78
Asiasana musiikkiterapia: vanhukset

Seuraava tietue taaksepäin Tietue 2 / 5 tietueesta Seuraava tietue eteenpäin

Tekijä Männistö, Hannele
Nimeke Musiikkiterapia virkistää vanhuksia
Aikakauslehti Kotilääkäri
ISSN 0787-9385
Vu/nro/sivu 1996 ; 10 ; 29
Huomautus Haastateltavana musiikkiterapeutti Markku Taipale
YKL 59.56 ; 37.232
UDK 615.8 ; 78
Asiasana musiikkiterapia: vanhukset

Seuraava tietue taaksepäin Tietue 3 / 5 tietueesta Seuraava tietue eteenpäin

Tekijä Taipale, Markku
Nimeke Musiikkiterapia vanhusten hoitotyössä (Sairaanhoitajapäivät 1996)
Aikakauslehti Sairaanhoitaja
ISSN 0785-7527
Vu/vsk/nro/s 1996 ; (69) ; 3 ; 24-26
YKL 59.56 ; 37.232
UDK 615.8 ; 78
Asiasana musiikkiterapia: vanhukset; masennus: vanhukset: hoitomenetelmät

Seuraava tietue taaksepäin Tietue 4 / 5 tietueesta Seuraava tietue eteenpäin

Tekijä Zobel-Lahtinen, Almut
Nimeke Musiikin vaikutus vanhuksiin
Aikakauslehti Vanhustyö
Vu/nro/sivu 1994 ; 3 ; 27-29
YKL 59.56 ; 37.232
UDK 615.8 ; 78
Asiasana musiikkiterapia: vanhukset

Seuraava tietue taaksepäin Tietue 5 / 5 tietueesta Seuraava tietue eteenpäin

Tekijä Helkala, Sari
Nimeke Musiikkiterapian hyöty vanhustyölle
Aikakauslehti Vanhustyö
Vu/nro/sivu 1992 ; 6 ; 26-28
YKL 59.56 ; 59.8
UDK 613.8
Asiasana musiikkiterapia: vanhukset; hoitomenetelmät: musiikkiterapia