Onko nykyisin saatavana mitään kirjaa josta löytyisi joulukuvaelman runko, repliikit ja "koko homma" ohjeistettuna, esittäjinä tarhan lapset 4-6v.

Kysytty

Onko nykyisin saatavana mitään kirjaa josta löytyisi joulukuvaelman runko, repliikit ja "koko homma" ohjeistettuna, esittäjinä tarhan lapset 4-6v.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse lienee Tiernapojat-joulukuvaelmasta. Sopivaa kirjaa 4-6 vuotiaille "luettavaksi" ja näytelmän esittämiseen valmistautumiseksi ei löytynyt, mutta aikuiselle ohjaajalle voisi kokeilla seuraavia:

Näitä löytyy HelMet-kirjastoissa:
1.Joulu joutui :juhlatietoa, kuvia ja kertomuksia /toimittaneet Juha Nirkko ja Urpo Vento, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura,1994
2.Joulu on taas : 120 kaikkien aikojen joululaulua:Laulujen sanat. Fazer Musiikki, 1992
3. Myllylä, Rauno Tähti se kulukeepi : tiernapoikien tarina WSOY, 1991 ULKOASU 79 s. : kuv., nuott. Etenkin tämä voisi olla käyttökelpoinen, koska siinä on historiaa, kuvia, nuotit, esittämisohjeet sekä itse näytelmäteksti lauluineen ja vuoropuhekuineen. Kirjaa saa tällä hetkellä hyvin yleisissä kirjastoissa.