Etsin pieniä huumoripitoisia joulunäytelmiä joulujuhlaan. Olisiko niitä koottu mihinkään kirjaan?

Kysytty

Etsin pieniä huumoripitoisia joulunäytelmiä joulujuhlaan.
Olisiko niitä koottu mihinkään kirjaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joulunäytelmiä on koottu useisiinkin kirjoihin. Kysymyksestä ei käy ilmi, halutaanko näytelmiä lasten tai nuorten vai aikuisten esitettäviksi. Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html voi hakea joulunäytelmiä kirjoittamalla asiasana kenttään "joulunäytelmät"
http://oukasrv6.ouka.fi:8001/?formid=form2&sesid=985696816 . Joitakin kirjoja löytyy myös yhdistämällä asiasanat "joulu" ja "näytelmät".

Esim. aikuisten esitettäviä ja huumoripitoisia pienoisnäytelmiä löytyy kirjasta:
Karjalainen, Meeri: Solokkuvaaralaiset tulloo toas, 1982

Lapsille ja nuorille tai koulun joulujuhlaan mm. seuraavia:
Kulkunen : Suomen nuorisokirjailijat ry:n joulujulkaisu, 1982
Wallin, Raimo S.: Noudata käsikirjoitusta, joulupukki! : näytelmiä peruskouluun. 1986
Wallin, Terttu: Tonttudokumentti : 10 näytelmää ala-asteelle, 1981
Yhdessä juhlaan : esityksiä koulun näyttämölle, 1992

52 ääntä
Asiasanat

Kommentit

JouluJUHLA haisee

no ei ny sentää iha kiva :)))))))))))))))))))))))

tässä on joulunäytelmiä: Joulupukki ja Joulumuori järjestävät rekikisan, Joulupukki hukassa, Joulu ilman lunta, Reki rikki, ahkera tonttu, reipas joulumuori.

Tässä näytelmä. Kerron aika tarkasti. Kolme rosvoa varastavat lahjat tonttujen nukkuessa, tontut kutsuvat pukin ja muorin luokseen, muori soittaa yksityisetsiville, he tulevat korvatunturille, tutkivat sormenjälkiä, haistavat tuttujen rosvojen hajun, rosvot varastamassa yksityisetsiviesn toimistoa, rosvot juoksevat vahingossa jälleen korvatunturille. Etsivät jahtaavat. Korvatunturin väki tulee ihmettelemään ketkä itkee, rosvot itkevät koska eivät saaneen viime jouluna lahjoja, pukki lupaa että jos lupaatte olla kunnollisia nii heillekin saattaa löytyä tänä vuonna jotakin pukin kontista. Rosvot lupaavat olla kilttejä ja antavat varastetut lahjat takaisin, kaikki lähtevät joulupuurolle ja piparille. LOPPU!