Onko Mika yleisin etunimi suomalaisilla urheilijoilla? Kysyn tätä siksi, koska Wikipedian Mika-nimeä käsittelevässä artikkelissa Mika-nimiset urheilijat on…

Kysytty

Onko Mika yleisin etunimi suomalaisilla urheilijoilla? Kysyn tätä siksi, koska Wikipedian Mika-nimeä käsittelevässä artikkelissa Mika-nimiset urheilijat on erotettu muista tunnetuista Mikoista.

Vastaus

Vastattu

Kukaan ei liene tutkinut tai selvittänyt, mikä on suomalaisten (mies)urheilijoiden yleisin etunimi, ja tuskin asiaa voi myöskään päätellä Wikipedia-artikkelin jaottelusta.

Mutta ehkä jotain voi arvioida sen pohjalta, että 1800-luvun lopusta tähän päivään ylivoimaisesti suosituin miesten etunimi on ollut Juhani (355 00) ja toisena Johannes (258 000). Naisten tilastokärki on vielä selvempi: Maria (388 000), Helena (173 000).

Väestörekisterikeskus. Suosituimmat etunimet vuosikymmenittäin 14.2.2022.

2 ääntä

Kommentit

Wikipedian paikkakuntaesittelyissä on monesti "tunnettuja/merkittäviä paikkakuntalaisia" - ja kohtuuttoman iso osa heistä urheilijoita. Kertoo jotakin wikiharrastajien mielenkiinnon kohteesta, enemmän kuin kulloisestakin kaupungista.