Onko mahdollista saada lainatuksi Donald E. Westlaken kirjoista joitain. esim. Olen palkattu murhaaja, Kohti kuolemaa, Nyt on aika kuolla, Pankaa Parker…

Kysytty

onko mahdollista saada lainatuksi Donald E. Westlaken kirjoista joitain.
esim. Olen palkattu murhaaja, Kohti kuolemaa, Nyt on aika kuolla, Pankaa Parker lautoihin, Minä olen Parker, Maffia, Sopimus, Loukku, Täyskäsi, Kaksi liikaa, Panssariauto, Taidekaappaus tai Apua, minua pidetään vankina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksia ”Kaksi liikaa” ja ”Apua, minua pidetään vankina” on lainattavissa HelMet-kirjastoista, ja jos niitä ei satu olemaan lähikirjastossasi, voit tehdä niistä varauksen. Tarkemman saatavuuden voit katsoa HelMet-verkkokirjastosta osoitteesta http://www.helmet.fi etsimällä kunkin teoksen nimellä. Kirjat ”Olen palkattu murhaaja”, ”Kohti kuolemaa”, ”Nyt on aika kuolla”, ”Pankaa Parker lautoihin”, ”Minä olen Parker”, ”Maffia” ja ”Täyskäsi” ovat puolestaan vain Kallion kirjaston dekkarikirjastossa, josta niitä saa lukusalilainaan eli kirjastossa luettaviksi muttei kotilainaan.

”Loukku”, ”Sopimus”, ”Panssariauto” ja ”Taidekaappaus” ovat ongelmallisempia, koska niitä ei näytä löytyvän edes dekkarikirjastosta. Pääkaupunkiseudun ulkopuoleltakaan niitä ei ole kuin muutamissa yliopistoissa käsikirjastokappaleina. Kansalliskirjaston kansalliskokoelmassa edellä mainittuja kirjoja on, ja sieltä niitä voi päästä lukemaan Kansalliskirjaston lukusalissa. Mahdollisesti pyyntöön saatetaan tarvita perusteluja ja käyttölupa-anomus.

Hyvällä tuurilla Westlaken kirjoja voi löytää antikvariaateista varsin halvalla. Antikvariaatteja löytyy esimerkiksi osoitteesta http://www.tie.to/kirjat/. Toinen hyvä paikka löytää kirjoja on Huuto.net osoitteessa http://www.huuto.net.