Onko mahdollista saada ilmoitus automaattisesti, kun suosikkikirjailijan uusi kirja on saatavilla kirjastosta? Uutuuslistat toimivat RSS-syötteenä hyvin, mutta…

Kysytty

Onko mahdollista saada ilmoitus automaattisesti, kun suosikkikirjailijan uusi kirja on saatavilla kirjastosta? Uutuuslistat toimivat RSS-syötteenä hyvin, mutta jos voisi tehdä oman "toivelistan" niin systeemistä tulisi ilmoitus sähköpostiin, kun uusi tähän kirjailijaan liittyvä teos on saatavilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaiseen soveltuu perinteisen HelMet-hakuliittymän toiminnallisuus "Tallennetut haut".

Ohjeissa sen käyttö neuvotaan seuraavasti:
Kirjaudu Omiin tietoihisi ja tee haku. Hakutuloslistan yläpuolelle ilmestyy painike Tallenna.
Omissa tiedoissa voit tilata tallentamiasi hakuja vastaavat uutuustiedotteet. Merkitse rasti tallennetun haun vasemmalla puolella olevaan ruutuun Tilaa sähköposti ja napsauta painiketta Poista/tilaa merkityt. Sinulle lähetetään sähköpostia kerran viikossa tiistaisin, jos kokoelmiin on tulossa tallentamiasi hakuja vastaavia uutuuksia.

Tämä toimii tosin ainoastaan silloin, kun meiltä jo löytyy suosikkikirjailijasi joku teos. Uudelta kirjailijalta, jota hakemalla ei tule tuloksia, odotettavasta uutuuskirjasta ei siis näin ikävä kyllä saapumistietoa tule.