Usein huomaan esimerkiksi Helsingin Sanomien kirjallisuusarvosteluista jonkin mielenkiintoisen teoksen, jonka oletan tulevan myös kirjaston kokoelmiin. Onko…

Kysytty

Usein huomaan esimerkiksi Helsingin Sanomien kirjallisuusarvosteluista jonkin mielenkiintoisen teoksen, jonka oletan tulevan myös kirjaston kokoelmiin. Onko muuta tapaa seurata teoksen tulemista lainattavaksi kuin käyminen katsomassa HELMET-tietokannasta aika-ajoin? Muutaman kerran on käynyt niin, että olen unohtanut asian ja kun olen mennyt katsomaan teosta, niin siinä on jo pitkä varausjono.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-verkkokirjaston kirjauutuudet on mahdollista saada syötteenä osoitteesta http://www.helmet.fi/search*fin/3. Syötteiden avulla uutuuksia voi seurata ehkä helpommin kuin jos pitäisi koko ajan mennä katsomaan, onko joku tietty kirja ilmestynyt HelMetiin. Syötteitä tukevat yleisesti kaikki nykyaikaiset selaimen. Syötteiden avulla tosin ei voi seurata vain yhtä kirjaa vaan koko teosjoukkoa. Yksittäisen kirjan seuraamiseen ei valitettavasti ole ainakaan toistaiseksi konstia.