Mistä voin uusia lainani? netistä siis.

Kysytty

mistä voin uusia lainani? netistä siis.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen eli Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjaston kirjat voit uusia Internetissä HelMet-verkkokirjastossa, joka löytyy osoitteesta http://www.helmet.fi. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa linkkiä ”Omat tiedot”. Sen jälkeen pääset kirjautumaan kirjastokortin numerolla ja nelinumeroisella pin-koodilla. Jos sinulla ei ole pin-koodia, sen saat mistä tahansa HelMet-kirjastosta esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.

Kirjauduttuasi voit rastia haluamasi lainat ja painaa ”Uusi merkityt lainat”, niin uusittaville lainoille tulee lisää laina-aikaa, mikäli niissä ei ole varauksia tai niitä ei ole uusittu jo kolmea kertaa. Vaihtoehtoisesti jos haluat uusia kaikki lainat, voit painaa sivun alareunassa olevaa nappia ”Uusi kaikki lainat”. Silloin uusittavia lainoja ei tarvitse ruksata.

Jos et syystä tai toisesta pääse uusimaan lainojasi Internetin kautta, voit uusia lainat myös soittamalla mihin tahansa HelMet-kirjastoon. Tarvitset silloin kirjastokorttisi numeroa. Esimerkiksi Espoon kirjastojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;17273;17362.