Onko mahdollista lainata e-videoita. Esim. ulkomaisia elokuvia, joissa suomenkielinen teksti, jotta heikkokuuloiset ikääntyneet pystyisi seuraamaan.

Kysytty

Onko mahdollista lainata e-videoita. Esim. ulkomaisia elokuvia, joissa suomenkielinen teksti, jotta heikkokuuloiset ikääntyneet pystyisi seuraamaan.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti ei. Helmet kirjastot eivät kuulu Kirjastokinon kirjastoihin.

Meillä on kyllä BD- ja DVD-levyjä lainattavina ja niissähän on tekstitys.

Joissakin suoratoistopalveluissa voi valita osaan ohjelmista myös suomenkielisen tekstityksen. Esim. Netflix

Ylen areenassa toimii Suomalaisten ohjelmien suomenkielinen tekstitys läppärilla ja Ylen kanavilla ja MainosTV:ssä digiboksin kautta. https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-sovellus-ja-nettipalvelu-16/tekstitys-jaelleen-515146

0 ääntä

Kommentit

Netflix tosiaan tarjoaa runsaan valikoiman elokuvia varsin pienellä kuukausimaksulla. Tuolta löytyy myös vanhoja elokuvia, jotka voivat olla loistavia juurikin ikääntyville ihmisille.

Tässä lista joistain suosituimmista/parhaista netflix elokuvista: https://digitelkkari.fi/parhaat-netflix-elokuvat/

Myös youtubessa, yleareenassa, katsomossa ja ruudussa on paljon videoita joissa myös tekstitykset