Vastaan tuli tällainen kipsiesine, nuoren naisen pää. Esine näyttäisi olevan Arabian valmistama. Osaatteko sanoa, milloin tällaisia on valmistettu ja onko…

Kysytty

Vastaan tuli tällainen kipsiesine, nuoren naisen pää. Esine näyttäisi olevan Arabian valmistama. Osaatteko sanoa, milloin tällaisia on valmistettu ja onko esineellä joku tietty suunnittelija?

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Juuri tämän version suunnittelijasta ja suunnitteluajankohdasta en tiedä, mutta kyseisen patsaan esikuvana lienee "Seinen tuntematon". Tämä 1880-luvulla joesta löydetyn tytön kasvot on monistettu lukuisiin eri versioihin, jopa elvytysnukelle. Tällä haulla löytyy netistä kovasti tuon näköisiä naispäitä.

Ehkä näillä tiedoilla pääsee eteenpäin.