Pystyykö Suomessa mitenkään katsomaan amerikkalaisia elokuvia saksaksi dupattuna niin että on silti myös suomenkielinen tekstitys?

Kysytty

Pystyykö Suomessa mitenkään katsomaan amerikkalaisia elokuvia saksaksi dupattuna niin että on silti myös suomenkielinen tekstitys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Onhan se toki mahdollista. Joissain amerikkalaiselokuvien kotimaisille markkinoille tarkoitetuissa DVD- ja blu-ray-julkaisuissa on vaihtoehtoinen saksankielinen ääniraita. Kun tällaisen tallenteen toistoon käytettävän laitteen asetuksista valitsee saksankielisen äänen ja suomenkielisen tekstityksen, voi uppoutua nauttimaan saksaksi jälkiäänitetystä amerikkalaisesta elokuvasta suomeksi tekstitettynä.