Onko kotipalvelusta tehty joskus opinnäytetyötä tai -töitä?

Kysytty

Onko kotipalvelusta tehty joskus opinnäytetyötä tai -töitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatte varmaankin kirjastojen kotipalvelua?
Suomen korkeakoulujen yhteisluettelotietokannasta Lindasta löytyvät seuraavat teokset:

Tampereen yliopiston kirjastotieteen ja informatiikan pro gradu -tutkielma "Vanhukset ja yleisen kirjaston kotipalvelu : teemahaastattelututkimus" / Ismo Vainikka 1989

Oulun yliopiston kirjastotieteen ja informatiikan pro gradu -tutkielma "Kirjaston kotipalvelu : tapaustutkimus Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjastosta" / Tuija Niskanen 1993

"Yleisten kirjastojen kotipalvelu Suomessa" / Leila Järventausta, Ritva Lähdetluoma. Tampere 1983.

Teosia säilyttävä kirjasto on vastaava yliopiston kirjasto. Kirjat on mahdollista kaukolainata. Viimeksi mainittu teos on tosin aika lailla vanha. Lindassa ei ole mukana ammattikorkeakoulujen opinnäytteitä. On mahdollista että esimerkiksi Oulun tai Seinäjoen ammattikorkeakouluissa olisi tehty opinnäytteitä aiheesta:

http://kirjasto.oamk.fi/

http://www.seamk.fi/kirjasto/

Ei opinnäyte: Kovaa vääntöä laidassa vai yhteistoimintaa? : raportti vanhusten ja muiden erityisapua tarvitsevien kirjastopalveluista Helsingin kaupunginkirjastossa / työryhmä: Leena Haapkylä .. et al. Helsinki : Helsingin kaupunginkirjasto, 1996. Kirjaa on juuri nyt hyllyssä Vantaan pääkirjastossa Tikkurilassa.