Onko teillä minkäänlaista kotipalvelua maalla asuville liikuntarajoitteisille?

Kysytty

Onko teillä minkäänlaista kotipalvelua maalla asuville liikuntarajoitteisille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston kotipalvelun saatavuus maaseudella riippuu kunnan kirjastopalvelujen laajuudesta. Esimerkiksi Joensuuhun kuuluvissa maaseutukylissä palvelua saa eri tavalla. Yleisimmin aineiston toimittaa asiakkaalle joku kirjaston henkilökunnasta tai kirjasto kokoaa asiakkaan toiveet kassiin, jonka kunnan kotipalveluhenkilö vie muun käynnin yhteidessä perille. Jos kirjastoauton reitti kulkee läheltä, voi myös sitä kautta saada henkilökohtaista palvelua.