Onko kirjastoissa saatavana kuvastoa ylioppilaista ? Esim vuodelta 2006 jne ?

Kysytty

Onko kirjastoissa saatavana kuvastoa ylioppilaista ? Esim vuodelta 2006 jne ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy vuosittain ilmestyvää ylioppilasmatrikkelia, Spes patriae, vuodesta 1958 alkaen. Vanhimmat matrikkelit ovat vain pääkirjaston Pasilan varastossa käsikirjastossa, eli ei lainattavissa. Uusimpia löytyy Pasilan lisäksi Kallion ja Rikhardinkadun kirjastojen käsikirjastoista. Vuoden 2006 Spes patriae on myös näissä kolmessa kirjastossa, eli on luettavissa paikan päällä.
Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa http://www.helmet.fi/search~S9*fin/X