Onko kiinteistöihin liittyvistä tunnusluvuista, mittareista tai tunnuslukujärjestelmistä kirjoitettu teoksia/lehtiartikkeleja suomeksi tai englanniksi? Miten…

Kysytty

Onko kiinteistöihin liittyvistä tunnusluvuista, mittareista tai tunnuslukujärjestelmistä kirjoitettu teoksia/lehtiartikkeleja suomeksi tai englanniksi? Miten niiden saatavuus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juhani Siikalan kirjasta Kiinteistönpidosta kiinteistöliiketoimintaan (2000) löytyy luku 'Kiinteistötoiminnan tunnuslukuja', jossa käsitellään kiinteistön ylläpidon, kiinteistöyhtiön talouden sekä tilankäytön tunnuslukuja.
Kirja on mm. Helsingin pääkirjastossa.

Artikkelihaku tuotti pari Talouselämän artikkelia kiinteistösijoitusten tunnusluvuista sekä Kiinteistö ja isännöitsijä -lehdessä (3/2002) olleen Martti Huitulan artikkelin PAVElla tunnusluvut ojennukseen.
Viimemainittu ilmeisesti esittelee kiinteistöpalvelujen sopimushallintaan kehitettyä tietokoneohjelmaa.