Miten määritetään tehdyistä työtunneista henkilötyövuosien (htv) määrä? Googlettamalla löytyy useampia erilaisia vastauksia, joista yhdenlainen löytyy täältä…

Kysytty

Miten määritetään tehdyistä työtunneista henkilötyövuosien (htv) määrä? Googlettamalla löytyy useampia erilaisia vastauksia, joista yhdenlainen löytyy täältä kirjastot.fi tietokannasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt parempaa määrittelyä kuin arkistossa ollut vastaus:
Yksi henkilötyövuosi on työaika, jonka yksi kokopäiväinen työntekijä tekee vuodessa, eli 12 x kuukausityötunnit. Vuosiloma sisältyy henkilötyövuosiin. Internetistä henkilötyövuoden määrittely löytyy esimerkiksi Kuntatyönantajien Kunta-alan henkilöstöraporttisuosituksessa, http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/upndown/download_file.asp?id=035… . Ks. sivu 12.

Kuntapuolella voidaan siis käyttää kahta erilaista mallia HTV1: palveluksessaolopäivien lukumäärä kalenteripäivinä/365 tai HTV2:palkallisten palveluksessaolopäivien lukumäärä kalenteripäivinä/365. HTV1-mallia käytetään, kun lasketaan tehty työpanos henkilötyövuotta kohti.

29 ääntä

Kommentit

Vastauksen linkki ei toimi enää