Onko katkelma Lauri Pohjanpään runosta ja jos on, niin mistä ruonokokoelmasta löydän sen? "Tahtoisin vielä viimeiset hyvästit heittää niille, joita ei silmäni…

Kysytty

Onko katkelma Lauri Pohjanpään runosta ja jos on, niin mistä ruonokokoelmasta löydän sen?
"Tahtoisin vielä viimeiset hyvästit heittää niille, joita ei silmäni enää nää,
viedä suureen hiljaisuutehen muiston, jok' ihanasti lämmittä.
Tuuli ja pilvet, vetten ja metsäin siinto, aurinko, aurinko!
Elämä hyvästi jää!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katkelma on Lauri Pohjanpään runosta Kun olen kuollut... Se löytyy ainakin kokoelmista Kaipuu ylitse ajan : Valitut runot 1910-1954 sekä Valitut runot.