Mistä teoksesta löytyisi ilmeisesti Lauri Pohjanpään kirjoittama Hanhen konsertti?

Kysytty

Mistä teoksesta löytyisi ilmeisesti Lauri Pohjanpään kirjoittama Hanhen konsertti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo Hanhen konsertti, joka tosiaankin on Lauri Pohjanpään kirjoittama, löytyy esimerkiksi Pohjanpään Valittujen runojen kokoelmasta (WSOY, 1953) sivulta 12.

Runo sisältyy myös mm. runoantologiaan Tämän runon haluaisin kuulla. 2 (toim. Satu Koskimies, Juha Virkkunen, Mirjam Polkunen, Tammi, useita painoksia) ja Pohjanpään teokseen Metsän satuja ja muita runoja (WSOY, useita painoksia).

Lähteet:
https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/welcome
Pohjanpää Lauri: Valitut runot (WSOY, 1953)