Otsikko
Onko kardinaali John Henry Newmanin runoa The Dream of Gerontius koskaan suomennettu ja jos, mistä se löytyisi? Kun hakee sanoilla Gerontiuksen uni, kaikki…

Kysytty

Onko kardinaali John Henry Newmanin runoa The Dream of Gerontius koskaan suomennettu ja jos, mistä se löytyisi?

Kun hakee sanoilla Gerontiuksen uni, kaikki osumat käsittelevät Edward Elgarin säveltämää oratoriota, jossa tämä runo siis on tekstinä. Mutta etsin nimenomaan runon suomennosta.

Vastaus

Vastattu

En löytänyt kyseiselle runoelmalle suomennosta tutkimistani tietokannoista. Runoelman voi lukea englanniksi Project Gutenbergin sivuilta. Lahden Lastu-kirjaston sivuilta löysin kuvauksen Elgarin oratoriosta ja runosta, sen voit lukea täältä.