Onko jostain mahdollista saada rautalanka-versio ja kenties esimerkkejä siitä, mitä Kelan tukia yrittäjä voi saada, jos toimeentulon kanssa tulee ongelmia? …

Kysytty

Onko jostain mahdollista saada rautalanka-versio ja kenties esimerkkejä siitä, mitä Kelan tukia yrittäjä voi saada, jos toimeentulon kanssa tulee ongelmia?

Olen pitkään haaveillut oman yrityksen perustamisesta. Minulla on kaksi lasta, koira ja asuntovelkaa, ja siksi riskien ymmärtäminen on tärkeää. Olen yrittänyt lukea erilaisia yrityksen perustamisen oppaita, vaikkapa: https://www.op.fi/yritykset/yrittajan-perustaminen, mutta niissä harvoin otetaan tähän kantaa, muuta kuin kommentoimalla että pitää muistaa ottaa Yel-vakuutus.

Vastaus

Vastattu

Kelan sivuilta löytyy tietoa myös yrittäjän tuista. Yrittäjä kelan henkilöasiakkaana

Työ- ja elinkeinoministeriön sivuilta löytyy kysymyksiä ja vastauksia yrittäjien työmarkkinatuesta nyt korona-aikaan.

Pienituloisen yrittäjän tuissa neuvoo Yrittäjät.fi sivusto

Lisäksi Yritys-Suomi tarjoaa maksutonta puhelinpalvelua, josta saat asiantuntevaa neuvontaa, jos yritykselläsi on taloudellisia ongelmia. Neuvontaa saa suomeksi ja ruotsiksi.

Talousapu-neuvonta

  • suomeksi puh. 029 502 4880
  • ruotsiksi puh. 029 502 4881

Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–16.00.

infofinland.fi