Onko Jonna Tervomaan esittämä kappale "Minttu sekä Ville" saanut nimensä Maikki Harjanteen Minttu-kirjojen Mintun ja Villen mukaan?

Kysytty

Onko Jonna Tervomaan esittämä kappale "Minttu sekä Ville" saanut nimensä Maikki Harjanteen Minttu-kirjojen Mintun ja Villen mukaan? Kun itse aikoinaan sen kuulin, minulle tuli mieleen nämä hahmot, mutta kappalehan ei kuitenkaan voi kertoa heistä, kun siinä puhutaan ihastumisesta, ja nämä hahmothan ovat sisaruksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu ei varmaankaan ole saanut nimeään Harjanteen Minttu-kirjojen mukaan.

Sen sijaan 1970-luvulla ilmestyneet Minttu-kirjat ovat näköjään inspiroineet vanhempia antamaan lapsilleen nimeksi Minttu tai Ville.

Nimien buumia elettiin 1980-luvulla, kuten väestörekisterikeskuksen etunimihausta ilmenee.

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Siksi nimet ovat varmaan tulleet lauluntekijänkin mieleen 1984.