Onko Jaan Kross kirjoittanut "Wikmanin pojat" henkilöille jatkoa?

Kysytty

Onko Jaan Kross kirjoittanut "Wikmanin pojat" henkilöille jatkoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jaak Sirkelin tarinaa hän jatkaa romaaneissaan Mesmerin piiri ja Paikallaanlento.

Usein kuulee myös ajateltavan, että Krossin elämäkerrallisessa proosassa useat hänen sankarinsa ovat kirjailijan alter egoja. Krossin voisi näin ollen löytää Eugen Jannsenissa, Johann Voldemar Jannsenissa, Timotheus von Bockissa, Jakob Mättikissä, Otto Wilhelm Masingissa, Kristjan Jaak Petersonissa, Michael Sittowissa ja Friedrich Martensissa.