Löytyisikö vinkkejä historiallisista romaaneista vuosilta 1350-1500?

Kysytty

Löytyisikö vinkkejä historiallisista romaaneista vuosilta 1350-1500?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

Parhaiten löydät historiallisia romaaneja tuolta ajalta käymällä läpi Maarit Helénin hakuteoksia "Historiallisia romaaneja ja ajankuvia", osat 1, 2 ja 3.
Vinkkejä voisit saada myös kirjoista "Historiallisen romaanin taitajia", osat 1 ja 2.
Mainitut kirjat löytyvät kirjastostamme, osa lainattavaksi kotiinkin.

Kuopion kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://kirjasto.kuopio.fi// voit tarkennetun haun kautta hakea asiasanalla Historialliset romaanit, mutta hakutulos on runsas eikä hakua valitettavasti voi rajata koskemaan kysymiäsi vuosisatoja.

Kirjoja voit myös kysyä kirjastomme tietopalvelun henkilökunnalta. Historiallisia romaaneja aikuisille on aineistotietokannassamme melkein tuhat kpl, joten tule mieluiten käymään kirjastossa, niin voimme yhdessä valita, mitä haluaisit lukea.
Aukioloajat ja yhteystiedot löytyvät kotisivultamme:
http://kirjasto.kuopio.fi//

Tässä muutama:
1300-luku:
Craig, Charmaine: Vaino ja viettelys
Pättikangas, Eira: Aurinkokello

1400-luku:
Dunant, Sarah: Venuksen syntymä
Tirri, Rauno: Kirjeitä Naantalin luostarista: sisar Kristinan elämä

1500-luku:
Allende, Isabel: Sydämeni Inés
Forsgren, Carita: Kolmen kuun kuningatar