Onko Helmet-kirjastossa mahdollista kuunnella verkossa sanomalehtiä myös tekstimuotoisena? - Näkövammainen ei voi esim. iPhonen Voice over-sovelluksella lukea…

Kysytty

Onko Helmet-kirjastossa mahdollista kuunnella verkossa sanomalehtiä myös tekstimuotoisena? - Näkövammainen ei voi esim. iPhonen Voice over-sovelluksella lukea e-lehtipalvelun näköislehtiä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmissa ei ole äänilehtiä, mutta Näkövammaisten keskusliiton palveluiden avulla äänilehtien kuuntelu onnistuu.

Hyvään alkuun pääsee osoitteessa: http://www.nkl.fi/fi/etusivu/palvelut_nakovammaisille/lukeminen

Sieltä löytyy myös lisätietoa valtion erikoiskirjasto Celiasta, joka tuottaa ja välittää kirjallisuutta saavutettavassa muodossa. Celia tarjoaa kauno- ja tietokirjallisuutta ja oppikirjoja ääni-, piste- ja elektronisina kirjoina kaikille, joille painetun kirjan lukeminen on vaikeaa.