Onko eri kuntien kirjastojen välillä omaa sisäistä "postinkulkua"? Eräs kirja jäi joululomalla maalle, siinä on eräpäivä 4.2 ja olen miettinyt mikä olisi…

Kysytty

Hei,

onko eri kuntien kirjastojen välillä omaa sisäistä "postinkulkua"? Eräs kirja jäi joululomallamaalle, siinä on eräpäivä 4.2 ja olen miettinyt mikä olisi varmin tapa saada se takaisin Helsinkiin sieltä eräpäivään mennessä. Eli mietin jos mummo veisi sen maalla lähikirjastoon, tulisiko se sieltä kirjastojen mahdollisen sisäisen postin kautta Helsinkiin? Jos ei niin aletaan miettiä tavallista postia, tai jotain muuta kyytia, itse kun emme ole menossa mummolaan ennen kuin myöhemmin keväällä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan voi lähettää postitse suoraan siihen Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteeseen, jonka aineistoa ko. kirja on. Mikäli kirjasta ei löydy tietoa siitä, minkä kirjaston kokoelmiin se kuuluu, sen voi lähettää vaikka lähikirjastoosi, josta se palautuu omistajakirjastoon. Kirjastojen yhteystiedot löytyvät Helmet-palvelusivustolta kohdasta Kirjastot

Kirjastojen välistä "sisäistä postia" ei ole. Kaukolainoja toimitetaan kirjastojen välillä eri puolille Suomea, mutta kaukolainosta peritään maksu.

http://www.helmet.fi/fi-FI