Dostojevskin pienoisromaani

Kysytty

Onko Dostojevskin pienoisromaania Notes from Underground (käännetty myös nimillä Notes from the Underground tai Letters from the Underworld), alkuperäisteos julkaistu 1864, saatavilla Suomen kirjastoista? Ilmeisesti sitä ei ole suomennettu, mutta löytyykö jostain englanninkielistä käännöstä? Lähikirjastoistani löytyi vain Idiot sekä Crime and punishment.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fjodor Mihailovitš Dostojevskin teoksesta Zapiski iz podpol'â on kaksikin suomennosta. Valto Kallama suomensi teoksen vuonna 1959 nimellä Kellariloukko. Esa Adrianin suomennos Kirjoituksia kellarista vuodelta 1973.

https://www.kirjasampo.fi/fi

https://finna.fi/

Notes from Underground ja Letters from the underworld kuuluvat ainakin Helmet-kirjastojen kokoelmiin. Vanhempi englanninnos Notes from the Underground näyttäisin löytyvän Jyväskylän yliopiston kirjaston kokoelmista. Mikäli haluat lukea teoksen englanniksi, voit tilata sen kaukolainaan sitten, kun kirjastot taas aukeavat.