Löytyisikö tietoja taidemaalarista, joka on oleskellut Kankaanpäässä jatkosodan loppuvaiheessa tai jälkeenkin. Kyseessä on henkilö, joka on tuottanut…

Kysytty

Hei, löytyisikö tietoja taidemaalarista, joka on oleskellut Kankaanpäässä jatkosodan loppuvaiheessa tai jälkeenkin. Kyseessä on henkilö, joka on tuottanut esimerkiksi akvarelleja. Signeeraus on Jakob .... sukunimi on lyhyehkö, siinä on keskellä K ja se loppuu -ts. Kuten Nekats, Vekats, Lekants tai jotakin siihen suuntaan. Tyyli vivahtaa pointillismilta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakaan Kallion kirjastossa olevista Taiteilijamatrikkeleista ei kysymiäsi nimiä löytynyt. Myöskään verkossa olevasta Kuvataiteilijamatrikkelista ei löytynyt tietoa mainitsemillasi nimivaihtoehdoilla: http://www.kuvataiteilijamatrikkeli.fi/fi/etusivu.html

Googlaaminenkaan ei tuottanut tulosta. Sukunimi auttaisi tietysti paljon etsintää, ilman tarkkaa sukunimeä tietoja on hyvin vaikea löytää.

On myös mahdollista, että kyseessä on sen verran tuntematon taiteilija tai mahdollisesti harrastajataiteilija, mikä selittäisi sen, että tietoa on vaikea löytää. Mikäli kyseinen henkilö on ollut Kankaanpäässä vaikuttajahahmoja, voihan tietysti olla että hänestä saattaisi olla maininta esimerkiksi jossakin paikallishistoriassa. Mikäli taas omistat jonkin hänen työnsä, voisi sen ehkä viedä arvioitavaksi johonkin alan liikkeeseen. Mutta mikäli kyse on harrastajataiteilijasta, voi olla että tämäkään ei tuota tulosta.

Kuulostaako etsitty taiteilija lukijoistamme tutulta?

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Jakob Leksis?