Onko Coleridgen runoa Kubla Khan käännetty suomeksi?

Kysytty

Hei! Onko Coleridgen runoa Kubla Khan käännetty suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Samuel Taylor Coleridgen runosta "Kubla Khan" on kaksikin eri suomennosta. Sen ovat suomentaneet Yrjö Jylhä ja Aale Tynni. Runon nimi on suomeksi "Kublai-kaani".

Yrjö Jylhän suomennos runosta sisältyy teoksiin "Tuhat laulujen vuotta" (1957 painokseen) "Hallitse Britannia!" (1929) ja "Maailman kirjallisuuden kultainen kirja 3" (1933). Aale Tynnin suomennos puolestaan löytyy "Tuhat laulujen vuotta" -teoksen kahdesta uudemmasta painoksesta (1974 ja 2004).

Lähde:
http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/AdvancedSearch.a…

10 ääntä

Kommentit

Yrjö Jylhän suomennos löytyy myös kirjasta Runon pursi.