Onko Arabianrannan kirjastossa mahdollisuus lukea espanjankielisiä aikakausilehtiä?

Kysytty

Onko Arabianrannan kirjastossa mahdollisuus lukea espanjankielisiä aikakausilehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arabianrannan kirjaston kokoelmiin ei ole tilattu espanjankielisiä lehtiä.

Voit tarkastella espanjankielisten lehtien saatavuutta pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa HelMet-verkkokirjastossa. Espanjankieliset lehtinimikkeet löytyvät esimerkiksi seuraavalla tavalla. Avaa HelMetin tarkennettu haku ja kirjoita hakusanalaatikkoon ”lehti”. Valitse pudotusvalikosta aineistolajiksi ”lehti” ja kieleksi ”espanja”. Kokoelma- ja sijaintikohtiin voit jättää valinnan ”kaikki”.

Haku antaa tulokseksi 15 espanjankielistä lehtinimikettä. Tulossivun vasemmasta laidasta, kohdasta ”sijainti” voi helposti nähdä, mihin kirjastoihin espanjankieliset lehdet tulevat. Klikkaamalla lehden nimeä, näet esimerkiksi lehden säilytys- ja saatavuustiedot.

Voit hakea lehtiä myös perinteisellä aineistohaulla, esimerkiksi näin: Avaa välilehti ”lehdet”, kirjoita hakulaatikkoon kaksi asteriskia (**) ja valitse kieleksi espanja.

Lähde:
www. helmet.fi