Onko amerikkalaisten autojen rekisterikilvissä päivämäärä, jolloin auto on katsastettava? Vai katsastetaanko autoja lainkaan? Vai onko päivämäärä jossain…

Kysytty

Onko amerikkalaisten autojen rekisterikilvissä päivämäärä, jolloin auto on katsastettava? Vai katsastetaanko autoja lainkaan? Vai onko päivämäärä jossain erillisessä tarrassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhdysvalloissa autojen katsastuksen suorittamisesta saa päättää kukin osavaltio. Tyypillisesti katsastus ja/tai päästötesti voidaan järjestää vuosittain tai joka toinen vuosi. Voidaan myös päättää, ettei katsastusta edellytetä esim. yksityisautojen osalta.

Yleensä tuulilasiin kiinnitetään katsastustarra, mutta se voi sijaita myös ajoneuvon rungossa tai rekisterikilvessä.

Lähde esim:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection#Americas

10 ääntä

Kommentit

Asiaa, ei katsastuksia liian usein, kaikki järkevät autoilijat kyllä huoltaa autojaan pääsääntöisesti hyvin, kyllä kaikki ymmärtävät että jarrujen tulee toimia kunnolla jo muutenkin kallis maa autojen suhteen, ei tietenkään pidä laiminlyödä ruosteen suhteen,sitä kyllä saa ilmaiseksi oli traficomin ja vakuutusten maksuista huolimatta