Otsikko
Ongelmani ovat vanhat kirjat joita en suittaisi heittää yleisroskiin enkä jaksaisi riipiä kovia kansia irti. Joteskin tuntuu myös että joku voisi vielä niistä…

Kysytty

Ongelmani ovat vanhat kirjat joita en suittaisi heittää yleisroskiin enkä jaksaisi riipiä kovia kansia irti. Joteskin tuntuu myös että joku voisi vielä niistä saada iloa ilmaiseksi.

Pääkaupunkiseudulla on jo kierrätyspisteitä kirjoille. Se on varmaan myös kirjastohengen mukaista perushommaa. Kuinka saadaan sama asia leviämään koko maahan, ja mitkä mahtavat olla asian käytännön esteet?

Voinko matkoillani isolle kirkolle roudata kirjani johonkin Hesan kirjaston kierrätyspisteeseen, kun Porvoossa ei taida olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Porvoossa voi esim. ottaa yhteyttä alla oleviin paikkoihin ja kysyä saako heille tuoda kirjoja.

Lounasravintola Trafik:
Ravintolassamme on erikoisuutena vapaasti käytettävissä oleva kirjanvaihtopiste. Sieltä voit ottaa kirjan mukaan ja tuoda tilalle toisen.
http://trafik.yhteystietopalvelu.com/index.php

Pro Uusiokeskus
http://personal.inet.fi/yhdistys/uusiokeskus/index.htm

Samaria-kirppis
http://www.samaria.fi/samariafi/samaria-shop_kirppikset/porvoo_tyopajat…

Helsingissä Kampin kauppakeskus- linjaautoasemassa on kierrätyspiste kirjoille Kampin suutari-avainpalvelu lähellä.

0 ääntä

Kommentit

Kiitoksia. Kysymykseni ydin oli "Kuinka saadaan sama asia leviämään koko maahan, ja mitkä mahtavat olla asian käytännön esteet?" jossa kysyttiin kirjastojen osuutta asiaan.