Olisin kysynyt että löytyykö Minna Canthista tietoa?Synnystä, elämänvaiheista?

Kysytty

Olisin kysynyt että löytyykö Minna Canthista tietoa?Synnystä, elämänvaiheista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minna Canthin elämästä ja tuotannosta on kirjoitettu paljon. Esim. Reetta Niemisen ja Greta von Frenckell-Thesleffin kirjoittamat elämäkerrat antavat paljon tietoa tutkielmaasi. (Nieminen, Reetta; Minna Canth, kirjailija ja kauppias, Otava 1990 ja Frenckell-Thesleff, Greta von: Minna Canth, Otava 1994.)
Lehtijuttuihin pääset käsiksi Arto-tietokannan kautta. Esim. Riitta-Kaisa Voipion artikkeli "Minna Canthin sydän kuului Kuopioon" (Kajastus, 1994; ;2 ; 29-31) tai Leena Kirstinän "Nuori Minna" (Virke, 1994; 2 ; 5-7) saattaisivat olla tutustumisen arvoisia.
Minna Canth-materiaalia löytyy Makupalat.fi:stä, https://www.makupalat.fi/fi/kokoelma/minna-canth

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Syntyi Tampereella (Puutarhakadun alkupäässä on lapsuuskodin muistolaatta), jossa hänen isänsä oli Finlaysonilla töissä. Isä lähetettiin hoitamaan Finlaysonin myymälää Kuopioon, silloin Minnastakin tuli kuopiolainen. Tampereella on myös pääkirjaston lähellä kookas näköispatsas ja Pyynikillä nimikkokatu.