Otsikko
Olisin kiinnostunut lainaamaan lapselleni saksankielistä luettavaa, esim, sarjakuvia ( esim. Aku Ankka ) tms. helpohkoa, kannustavaa luettavaa. Mahtaako…

Kysytty

Olisin kiinnostunut lainaamaan lapselleni saksankielistä luettavaa,
esim, sarjakuvia ( esim.
Aku Ankka ) tms. helpohkoa, kannustavaa
luettavaa. Mahtaako tällaista aineistoa löytyä Helsingistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa on saksankielistä kirjallisuutta lapsille. HelMet-aineistohaussa voi katsoa kirjojen saatavuutta ja tehdä varauksia http://www.helmet.fi/ Suurten kirjastojen kokoelmat vieraskielisen kirjallisuuden osalta ovat kattavammat kuin pienten, mutta aineisto toimitetaan siihen toimipisteeseen, josta asiakas sen tahtoo noutaa.

Lasten aineiston varaaminen on maksutonta. Varaamiseen tarvitaan kirjastokortin lisäksi PIN-koodi, jonka saa paikan päällä kirjastosta. Henkilötodistus on oltava mukana.

Yksi tapa katsoa mitä saksankielisiä sarjakuvia pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista löytyy, on valita HelMet-aineistohaun alasvetovalikosta (kohta jossa lukee valmiina Teoksen nimi) Luokka: Hel ja kirjoittaa tyhjälle riville 3.791 (joka on saksankielisten sarjakuvien luokka), lisäksi kannattaa kohdistaa haku lasten aineistoon (toinen alasvetovalikoista). Lasten kaunokirjallisuutta voi hakea vaihtamalla luokaksi 3.4

Helppolukuisia saksankielisiä lastenkirjoja voi etsiä valitsemalla HelMet-sivun alalaidasta kohdan Sanahaku. Sanahaussa hakukenttään kirjoitetaan helppolukuiset ja valitaan alasvetovalikosta kieleksi saksa.