Olisiko teillä vihjettä lasten kirjasta, jossa käsiteltäisiin lapsen kuolemaa? Kyseessä voisi olla myös eläinlapsi. Entä muuta kirjavinkkiä, joka sopisi…

Kysytty

Olisiko teillä vihjettä lasten kirjasta, jossa käsiteltäisiin lapsen kuolemaa? Kyseessä voisi olla myös eläinlapsi. Entä muuta kirjavinkkiä, joka sopisi lapsensa menettäneelle luettavaksi/lohduksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aihetta käsitteleviä lasten kirjoja ovat esim.:
THUN Margareta: Enkelimuksu (Tammi 1990)
FINNE Anneli: ...mutta tähtein tuolla puolen...(Lasten Keskus 1990)
KALDHOL Marit: Hyvästi Henrik (WSOY 1986)
MÄHÖNEN Leea: Nalle Pilvennukka kaipaa ystävää (Kirjapaja 1995)
GAARDER Jostein: Enkelimysteerio (Tammi 2000)
LINDGREN Astrid: Veljeni leijonamieli (WSOY 1990)
LINDGREN Astrid: Soittaako lehmus, laulaako satakieli? (WSOY 1984)
Aikuisille löytyy aiheesta paljonkin, esim.:
BENDT Ingela: Kun pieni lapsi kuolee (LK-kirjat 1999)
DYREGROV Atle: Sureva lapsi ja koulu (Vastapaino 1997)
DYREGROV Atle: Lapsen suru (Mannerheimin lastensuojeluliitto 1993)
Surun lintu: lapsi kysyy kuolemasta (Tyttöjen keskus 1988)
Surevan lapsen kanssa (SMS-tuotanto 2003)
Sinua en unohda: lapsensa menettäneet kertovat (Karas-sana 1999)
VÄISÄNEN Leena: Lapsen menetys: perheen suru ja toipuminen (Kirjapaja 1999).
Toivottavasti näistä on jotain apua!