Kysyisin suosituksia kannustavista teoksista sellaiselle, joka on menettänyt läheisensä (lapsensa). Tuntuuu löytyvän runsaasti sellaisia, joissa vahvistetaan,…

Kysytty

Kysyisin suosituksia kannustavista teoksista sellaiselle, joka on menettänyt läheisensä (lapsensa). Tuntuuu löytyvän runsaasti sellaisia, joissa vahvistetaan, että siitä ei koskaan selviä. Olettaisin, että joku on myös selvinnyt ja kirjoittanut kokemuksestaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin teoksia, joista toivottavasti löytyy tukea selviytymiseen. Kirjat ovat ilmestymisjärjestyksessä.

Lapsen kuolema : tietoa ja tukea lapsen kuoleman kohdanneille, toimitus: Anna Liisa Aho, Maarit Kivikko, Erja Mesikämmen ja Susanna Uittomäki. KÄPY - Lapsikuolemaperheet, 2014. Vertaistukea lapsensa menettäneille perheille.

Johanna Ervast, Jäähyväisten jälkeen, kertomus elämästä lapsen kuoleman jälkeen. Paasilinna, 2009 . Kolme vuotiaan lapsensa menettäneen perheen selviytymistarina.

Eila Jaatinen, Äläkä sure, Sakari. Katharos, 2009. Itsemurhaan kuolleen lapsen perheen kertomus.

Rakas lapseni : kertomuksia lapsen kuolemasta, toimittanut Leena Vilkka. Biofilos, 2008. Lapsensa menettäneiden vanhempien kertomuksia.

Lapseni on kuollut - jäi jälkeen kaipuu, jäi sanaton suru, työryhmä: Leena Minkkinen et al. Sylva, 2005. Syöpään kuolleiden lasten vanhempien kertomuksia.

Gösta Karf; Kun elämä pysähtyi, lapseni on poissa. Kirjapaja, 2005. Onnettomuudessa lapsensa menettäneen perheen kertomus isän näkökulmasta.

Kaikki teokset löytyvät Helmet-kirjastosta www.helmet.fi