Otsikko
Kissa-sanat

Kysytty

Olipa hassua että tämän varmistuskysymys liittyy juurikin aiheeseen. "Varmistus: Mikä tuttu lemmikkieläin syö hiiriä?"

Kysymykseni kuuluu... mitä kaikkia sanoja on olemassa jonka eteen, loppuun tai väliin voi laittaa sanan "kissa". 99 kissaa kollia ja kattia on kyllä tuttu teos.

Aiheeseen liittyvä, onko olemassa jotakin hyvää sivustoa jolla tätä kyseistä toimintoa voisi hakea/kokeilla itse?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti aiheesta ei ole olemassa parempaa teosta kuin 99 kissaa, kollia ja kattia.

Sen innoittamana voi varmaankin keksiä vielä enemmän kissa-sanoja, mutta varsinasta hakukonetta sanoille ei ole.

0 ääntä

Kommentit

Kielitoimiston sanakirja löytää 52 sanaa, joissa on merkkijono "kissa": https://tinyurl.com/kissa-sanat

Tosin pari niistä (abskissa, nalkissa) ei liity mitenkään kissoihin.

Tosi hauskaa!

"Voi että miten hauskaa! Ollaan näitä kanssa mietitty ja kyllähän tuo sana nyt menee vaikka mihin, kun vaan haluaa!
Meillä on muuten viisi kissaa, kunnon kissatalo. Kissan kiipeilypuukin hankittiin niille. Sitten hankittiin tuollainen kissan kirja, kaikille kissan vaatteet, kissan kupit, kissan lautaset ja kissamagneetitkin. Kissa-sana on niin hauska ja sopii ihan kaikkeen.Niin ja onhan meillä kissamatotkin! Sitä ei kyllä sovi unohtaa mainita, on muuten tosi hieno. Kissan kiipeilypuu on ollut meillä ihan ykköshankinta ja kissavilli kun kissoilla päällä on, niinkuin kaikki tiedätte, niin puu on hyvä ollut keräämään huomion pois mm. sohvasta. Me ostettiin kissatuotteita tuolta preeco.fi:stä https://preeco.fi/20-kissan-kiipeilypuut, siellä ollut ainakin kiipeilypuut tosi hyvälaatuisia, eikä ne ""löysty"" ihan heti käytössä."