Olen kiinnostunut kissapsykologiasta ja kissojen käyttäytymisestä ylipäänsä, mutta en ole löytänyt aihetta käsittelevää kirjallisuutta. Myös engl. kieli käy.

Kysytty

Hei! Olen kiinnostunut kissapsykologiasta ja kissojen käyttäytymisestä ylipäänsä, mutta en ole löytänyt aihetta käsittelevää kirjallisuutta. Myös engl. kieli käy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokannastamme löytyi seuraavat mielestäni sopivat kirjat.

Fogle, Bruce, Kissanomistajan käsikirja / Bruce Fogle ; suomentanut Ulla Kokko. Helsingissä : Otava, 2004.

Masson, Jeffrey Moussaieff, Kissako tunteeton? : yhdeksän kissamaista tunnetta / Jeffrey Moussaieff Masson ; suomentanut Ritva Hellsten. Helsinki : Rasalas, 2003.

Fogle, Bruce, Mikä kissaa vaivaa? / Bruce Fogle ; [suomentanut Antti Saarela][Helsinki] : Perhemediat, 2004.

Koskentalo, Helena, Kissankasvattajan käsikirja / Helena Koskentalo. [Vantaa] : AV-taitto, 2004.

Budiansky, Stephen, The character of cats : the origins, intelligence, behaviour and stratagems of Felis silvestris catus / Stephen Budiansky. London : Phoenix, 2003.

Bailey, Gwen, Mitä kissani ajattelee? / Gwen Bailey ; suomentanut Sinikka Pellinen. Helsinki : Tammi, 2002.

Heath, Sarah, Kissan käyttäytyminen : omistajan opas / Sarah Heath ; suomennos: Sari-Anne Ahvonen. [Helsinki] : Gummerus, 2002.

Telkänranta, Helena, Matka kissan mieleen / Helena Telkänranta ; [.. kuvitus: Helena Telkänranta].[Ilola] : Sanasilta, 2002.

Spadafori, Gina, Kissat for dummies / Gina Spadafori & Paul D. Pion ; [suomentanut Kari Schultz]. Helsinki : Satku Press, 2000.

Edwards, Alan, Complete cat care : the essential guide to looking after your pet/ author: Alan Edwards ; veterinary consultant: Trevor Turner. London : Southwater, 2001.

Bessant, Claire, The cat whisperer : the secret of how to talk to Your cat / Claire Bessant. London : John Blake, 2001.