Onko suomeksi julkaistu kaunokirjoja kissoista? Lessingiltä on suomennettu v. 2009 kirja, mutta onko muita? Entä onko samantapaisia suomalaisten kirjailijoiden…

Kysytty

Onko suomeksi julkaistu kaunokirjoja kissoista? Lessingiltä on suomennettu v. 2009 kirja, mutta onko muita? Entä onko samantapaisia suomalaisten kirjailijoiden tekeminä? Myös kissarunot kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löydät poaljon kissa-aiheisia kaunokirjallisia teoksia HelMet verkkokirjastosta http://www.helmet.fi kirjoittamalla hakukenttään kissa kaunokirjallisuus. Alla on kuitenkin muutama viite kirjaston tietokannasta. Eri teosten nimet on erotettu puolipisteellä.

Kissanpäiviä : Mirrien mietteitä elämästä ; Katti Matikainen ja mau-ahtava Suomi ; H.P. Lovecraftin kootut teokset. II : Varjo menneisyydestä ja muita kertomuksia ; Kissat kertovat : mitkä kissanpäivät! ; Elämäni kissat / James Herriot ; Kaikki elämäni kissat / Pirkko Tuominen ; Mystisiä kissatarinoita / toimittaneet John Richard Stephens ja Kim Smith ; Ashleyn kissat / Mary Stewart ; Kissat ovat pimeässä harmaita : jännitysromaani / Tapani Immonen