Olin jostain lukevani, että kirjastossa on jonain päivinä lakineuvontaa? Onko tällaista palvelua teillä?

Kysytty

Hei! Olin jostain lukevani, että kirjastossa on jonain päivinä lakineuvontaa? Onko tällaista palvelua teillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Päijät-Hämeen asianajajat antavat maksutonta neuvontaa Heinolan ja Lahden kirjastoissa oikeudellisissa asioissa. Orimattilan kirjastossa palvelua ei ole.
http://lastukirjastot.fi/default.aspx?id=101626
Asianajaja antaa asiakkaalle tietoa siitä, onko asiassa tarpeen hakea oikeudellista asiantuntija-apua tai ohjaa hänet oikean viranomaisen tai asiaan perehtyneen asianajajan puoleen. Päivystyksen aikana ei voida laatia asiakirjoja eikä hoitaa laajempia toimeksiantoja. Päivystyspaikassa on mahdollisuus keskustella luottamuksellisesti.
Ajanvarausta päivystykseen ei voi tehdä eikä puhelinneuvontaa voida antaa.
Heinolan kirjaston asianajajapäivystys kirjaston pohjakerroksessa kuukauden ensimmäisenä tiistaina klo 17-18 ja
Lahden pääkirjastossa tapahtuva asianajajapäivystys Ellilä-huoneessa (2.kerros) parillisten viikkojen tiistaina klo 17-19.