Olin eka- tai tokaluokkalainen (v. 1983-1985) kun kirjoittamani tarina julkaistiin kirjassa, johon oli kerätty satuja ja tarinoita koululaisilta. En pysty…

Kysytty

Olin eka- tai tokaluokkalainen (v. 1983-1985) kun kirjoittamani tarina julkaistiin kirjassa, johon oli kerätty satuja ja tarinoita koululaisilta. En pysty muistamaan mikä tuon kirjan nimi oli ja oliko kirjassa koko valtakunnan vai pelkästään maakunnan (Etelä-Pohjanmaan/Seinäjoki/Nurmo) koululaisten tarinoita. Olisi hauska saada kirja vielä uudestaan käsiini, muistan koululaisena löytäneeni sen kerran kirjastosta ja pääsin lukemaan oman siili-tarinani kirjan sivuilta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nurmolaisten lasten ja nuorten kirjoittamia satuja ja tarinoita sekä piirroksia on koottu teokseen Nurmolaisia satuja ja tarinoita. Sen on julkaissut Nurmon kulttuurilautakunta vuonna 1985. Tästä vihkosesta löytyy myös tarina Kun siili heräsi unestaan.

Teos on lainattavissa Seinäjoen Aallon kirjaston lastenosastolla. Se on myös Nurmon kirjaston kotiseutukokoelmassa, jota voi käyttää kirjastossa mutta ei saa kotilainaan. Kotiseutukokoelman teokset ovat kirjaston yläkerrassa tietokirjojen perällä erillisessä hyllyssä.

5 ääntä

Kommentit

Olen kirjoittanut tarinan jota en kuitenkaan kutsuisi mitenkään krjaksi tai novelliksi, mutta on kuitenkin jonkin asteinen aijankohtainen kirjoitelma sinkkuudesta ei vakavassa mielessä. Mistä saisin apua julkaisuun.